Paragliding

Vandaag kwamen we toevallig uit op een reeks adembenemende foto's uit de Zugspitarena.
We namen even contact op met Stephanie, de fotografe van deze beelden.
We kregen van haar de toestemming om deze unieke plaatjes vanuit Lermoos en Ehrwald op onze blog te publiceren evenals een nieuwsbrief die haar onvergetelijke ervaring beschrijft.



Hieronder volgt een citaat uit haar nieuwsbrief:

Vandaag, donderdag 17 januari 2008, heb ik eindelijk de "Falkenflug" gemaakt. Een tandemsprong. De ochtend begon met sneeuw en veel bewolking en maar om 12 uur waren de condities goed. Snel mespullen gepakt en samen met collega Falk richting Lermoos.

1x de gondel en 2x de stoeltjes lift omhoog en toen naar de startbaan. Was wel even klimmen door de diepe sneeuw maar je moet er iets voor over hebben.Alles werd klaargelegd, kreeg heel veel uitleg waar wat voor was, erg interessant. Oefeningen werden gedaan en héél véél zekerheidchecks. Langzaam begon alles toch wel te kriebelen.



Een wolk kwam nog even voorbij wat wederom mooie plaatjes gaf. Daarna was het tijd om te springen. Alles gestructureerd op commando. Het enige wat ik moest doen was lopen en net zolang lopen totdat we in de lucht waren en dan vooral doorlopen. Na 4 stappen voelde je dat de vlieger werd volgezogen door de wind en dat we omhoog werden getrokken.


Adembenemend was het. We startte boven de Blindsee, richting Lermoos, Biberwier en zijn geland in Ehrwald. Het was zo?n 30minuten in de lucht en zo verschrikkelijk mooi. Er waren nog wolken wat het heel speciaal maakte ook was er net verse sneeuw gevallen dus alle bomen waren mooi onder een dun laagje. Onderweg veel foto?s geschoten. Zo gaaf, bekende plekken te zien.De landing ging ineens erg snel.


Dat half uurtje is overigens ook verschrikkelijk snel gegaan. Ik kreeg instructies maar voordat ik het wist lag ik in het Moos op de grond in een modderhoop. Dag schone jas en broek. Ik moet zeggen ik en heel blij dat ik dit heb mee mogen maken. Ben ook heel lang in een soort "trance" geweest wat ik allemaal had meegemaakt.
Oja, en ik ben de eerste skileraar (van onze skischool) die gesprongen heeft!!


groetjes
Stephanie

Ben je, net zoals ons, onder de indruk van deze vlucht? Voeg dan de Zugspitzarena.blogspot toe aan je favorieten, want morgen volgt de video van deze mooie vlucht.

Geen opmerkingen: