Sinterklaas bakt speculaas

Gisteren konden we genieten van het mooie artikel van Caroline over Sinterklaas en de Krampussen. Voor mij was het in ieder geval iets nieuws, ik had nog nooit van een Krampus gehoord.
Het was even schrikken toen ik mijn eerste Krampus in deze blog zag opduiken! Ons dochtertje was ook behoorlijk onder de indruk.

Hier in België doet Sinterklaas nog steeds beroep op zijn Pieten, maar wie weet zakken de Krampussen ook wel naar hier af...

Laten we het nog even over deze heilige man hebben. De periode rond Sinterklaas heeft de hemel soms een rode gloed, mijn ouders vertelden dat Sinterklaas dan speculaas aan het bakken was in de hemel.
Ook in de Zugspitzarena is deze rode gloed van de ovens waar te nemen, zoals je op onderstaande foto kan zien...


Wees op je hoede voor de Pieten en Krampussen deze nacht... en vergeet geen wortel of suikerklontje te leggen voor het paard van de Sint!

Geen opmerkingen: